JIMAT DENGAN SEKALI KLIK SAHAJA..

Thursday, March 10, 2011

10 Bayi Unik/Pelik DiDunia

 Setiap hari jutaan bayi dilahirkan diserata dunia,xkira diMalaysia @ dimana2 jua akan ada bayi yg baru dilahirkan.Ibu dan bapa lah orang yang paling rasa bersyukur dengan kurniaan Allah yg xterhingga ini.Dengan melahirkan bayi, mereka akan dapat meneruskan keturunan mereka .Walaubagaimana pon tidak semua akan terjadi dengan apa yg kita fikirkan dan kita mahukan. Tidak semua bayi yang dilahirkan adalah sempurna ini oleh yang demikian kakihujan kali ini akan memaparkan 10 bayi unik yg jarang dijumpai

1-bayi paling kecil didunia.
Amillia tylor dicatat bayi yg paling kecil dunia yg pernah ditemui setakat ini.

2-bayi kembar berlainan bangsa.
kejadian ini adalah sangat pelik ini berlaku kepada bayi yg bernama kaydon dan layton richardson. bayi ini dalahirkan oleh ibu yg sama waktu,tarikh, rahim, yg sama namun bangsa yg berbeza..pikir2 kan lahh mcm mna ni bolh berlaku???

3-bayi berekor
bayi yg berekor ini dilahirkan di India pada 2001.Serta ekornya tunbuh 10inci selepas dia dilahirkan.

4-bayi lahir dengan 16 jari.
manusia normal akan lahir dengan lahir dengan 10 jari tangan dan 10 jari kaki .manakala bayi yg dilahirkan ini 16 jari kaki serta sama dengan jari tangan.bayi pelik  ini dilahirkan di China pada 5 November 2008

5-bayi sotong kurita.
akuislam.com
 bayi diberi nama Lakshmi Tatma ini dilahirkan di India mempunyai banyak kaki serta tangan dan ini meyerupai sotong kurita dan bayi ini juga dianggap sebagai Dewa Wisnu.

6-bayi berkepala 2.
bayi ini dilahirkan di Bangladesh pada tahun 2008

7-bayi katak.
akuislam.com
bayi ini lahir pada tahun 2006 dan bayi ini lahir dalam keadaan yang dipanggil "anencephaly". dan keadaan kelahiran bayi ini masih menjadi misteri dalam bidang kedoktoran dan perubatan.

8-bayi ular
bayi ini juga disebut sebagai "Ichthyosis Harlequin", dilahirkan di Gilgit Pakistan pada mac 2008. Kecatatan bayi ini merangkumi seluruh tubuh badannya dan bayi ini meninggal selepas beberapa minit dilahirkan.

9-bayi hamil.
Artikal kali ini jangan disalah anggap, ini kerana bayi ini hanya  lah membawa kembar parasit dalam badan nya, parasit ini juga telah dikeluarkan dan bayi ini kini hidup dalam keadaan normal.

10-bayi pramatang mati yg hidup semula.
kejadian pelik ini berlaku beberapa tahun lepas.sepasang suami isteri sedih dengan maklumat yg doktor berikan kepada mereka yg menyatakan bayi mereka telah meninggal dunia. siIbu mendukung bayi tesebut dalam dakapannya.selang beberapa jam kemudian bayi tersebut kembali hidup dan kini bayi tersebut hidup dalam keadaan sihat dan baik.

Keunikan kelahiran bayi ini semua adalah bukti keesaan Allah. kita sebagai manusia harus berfikir akan kejadian ini dengan perbuatan manusia sekarang dan petunjuk Allah yg diberikan kepada kita.so marilah kita pikir2kan ....????

No comments:

Post a Comment